18 zondag 31 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 18 zondag 31 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

18 zondag 31 juli 2011

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

31 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Het zit erop. Van de verwachte regen is niet veel terecht gekomen. Ik ben totaal blut en toe aan vakantie :)
Heb ik bereikt wat ik wilde? Een volmondig ja! De klussen op de Bee-farm zijn geklaard, de meegenomen spullen en kleding gedistribueerd en de nabije toekomst van sponsordochter Mama en vriend Djanko zijn regelmatig besproken en redelijk uitgewerkt. Verder zijn alle contacten zijn weer “bij”: die van de Preschool, die op diverse compounds (buren, familie, etc) en mijn eigen lieve Familie.

Het hete zand onder mijn voeten is verwisseld door koude straatstenen. Het onduidelijke matras in mijn kamer op de compound is verwisseld voor een heuse Auping. Batterijen zijn vervangen door 220 en alles doet het met een druk op de knop. Als er iets rinkelt in mijn stille appartement heb ik niet direct door wat het is. De wekker? De bel? De telefoon?
De geest komt te paard. Tot die tijd vertoef ik in Niemandsland. En kijk ondertussen naar wat er voorbij komt op televisie.

Dank aan iedereen die op wat voor manier dan ook het mogelijk gemaakt heeft de boel in Gambia op een iets hoger plan te tillen. Dank ook voor jullie aandacht. Leuk dat jullie me gelezen hebben!
Abarrakaa! Tot de volgende keer? Lieve groet van Tineke Kalis

Ps de foto’s plaats ik vanavond want nu moet ik naar mijn vader.

  • 31 Juli 2011 - 13:56

    Anke:

    Hoi Tien,
    Welkom thuis!
    Di-woe-do 27 graden, helpt dat?
    Groet,
    Anke

  • 31 Juli 2011 - 15:59

    Marjolijn:

    Welkom thuis meis..!!
    Nu maar lekker uitrusten en bijkomen.
    Dank je wel hé voor het meebrengen van een beetje zomer.

  • 01 Augustus 2011 - 08:32

    Carmen:

    Hoi Tineke!

    Welkom thuis!
    Ik heb genoten van je verslagen en foto's. We zagen de muur groeien (en dat de kindjes gegroeid zijn).

    Zoen, Carmen

  • 01 Augustus 2011 - 22:24

    Erik Haafkens:

    Bravo,
    Wanneer zie ik je weer?

  • 03 Augustus 2011 - 06:44

    Yvonne:

    Hallo Tien,
    Welkom weer! Ik heb genoten van je verslagen, zo ben ik toch in Gambia geweest! Rust eerst eens lekker uit en dan kun je weer nieuwe projecten gaan verzinnen:-)
    En....blijven schrijven graag........

  • 03 Augustus 2011 - 17:41

    Marjet:

    Ha Tien! Welkom terug vanuit la douce France!
    Was weer mooi om met je mee te lezen en te leven!
    Net zwembadje geplakt met wel 22 plakkertjes. Hoop op morgen mooi weer, dan stap ik erin! Langzaam ontspannen hier, lekker rustig :-)
    Goed zaken heb je weer gedaan, rust jij ook maar lekker uit! tot gauw,
    xx

  • 01 December 2011 - 21:28

    Annemie Verheijen:

    Hoi Tien,

    je kent mij niet maar jij hebt een aantal jaren geleden de blog van mijn dochter sjuul gevolgd die toen stage liep in gambia in kubuneh.Later ben ik daardoor jouw blog gaan volgen, vond hem zo leuk!
    Sjuul gaat er voor 2 jaar naartoe om weer in een ander kliniekje te werken. Heb een vraag aan jou. Hoe ga jij altijd naar Gambia? Jij had een goedkope manier om daar te komen?
    graag hoor ik van jou.
    mijn mailadres is verheijen20@hotmail.com
    gr. Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

juli 2011 Naar de regen in Gambia

Deze keer geen vrijwilligerswerk. Wel familiebezoek. Drie families zullen de komende drie weken centraal staan.
Mijn "black twinsister" Mariatou en haar zoontje - mijn kleinzoon - Malang in Gunjur. Bij haar heb ik mijn spullen en dat zal de uitvalsbasis zijn.
Mijn sponsordochter Mama, inmiddels 19 en haar school in Kololi afrondend.
En last-but-not-least mijn vriendje Janko en zijn familie in Kartong.
Verder hoop ik wat voor de Jalisut Bee farm te kunnen betekenen in Gunjur. Heb sponsorgeld en spullen voor ze bij me. Dank aan iedereen die hieraan meegewerkt heeft!

Het is regenseizoen en de wegen zullen flink bemodderd zijn. De lucht loodzwaar van het vocht. En mijn hoofd zal wel weer honderd openstaande kraantjes bevatten.
Al schrijvend zal ik het papier onder lekken. Want ik ben van plan een schriftje mee te nemen ipv een laptop. Al dat gesjouw met kabeltjes en sticks etc.. En verder blijft het afwachten of ik ergens internet tegenkom..
Hoe minder je bezit, hoe minder er gestolen kan worden. Want in Afrika geldt helaas: poverty makes dishonesty.

Gewapend met T-shirts, jurkjes en schoentjes en andere kleine cadeautjes - ik kan het niet laten - verruil ik mijn luxeleventje weer even voor armoede. Goed om af te slanken ;-)

Leuk als je af en toe komt lezen hier!
groet van Tineke / Mamamusoo (=oma)

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2011

18 zondag 31 juli 2011

31 Juli 2011

17 donderdag 28 juli 2011

27 Juli 2011

16 woensdag 27 juli 2011

27 Juli 2011

15 vorige week ergens- juli 2011

26 Juli 2011

14 maandag 25 juli 2011, kartong
Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 856
Totaal aantal bezoekers 355201

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: