“Voor 32 euro met z’n tweeën door Nederland.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu “Voor 32 euro met z’n tweeën door Nederland.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

“Voor 32 euro met z’n tweeën door Nederland..

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 September 2012 | Nederland, Amsterdam

“Voor 32 euro met z’n tweeën door Nederland inclusief koffie met gebak”
De Nederlandse Spoorwegen nodigt ons uit. Ik word niet goed. Terwijl ik toch gek ben op gebak. Met zn tweetjes, kom er me niet mee aan. Mijn buitenlandse vriend mag niet komen.
De gewichtige papieren van de Minister van Buitenlandse Zaken die ik vorige week ontvangen heb maken me nog woedend. We zouden verschillende verhalen verteld hebben omtrent het doel van Djanko's reis. Alsof zijn interview met het consulaat in Gambia gedurende vier luttele minuten evenveel informatie kan bevatten als mijn drie A4tjes in het Bezwaarschrift. En dan heb ik het nog niet over zijn stotteren - helemaal in belangrijke situaties – en zijn gebrekkige Engels. Natuurlijk zit er verschil in onze verhalen. Hij komt gewoon op vakantie . En hij heeft mij vier keer gezien sinds 2009. Dat hij bedoelt dat we elkaar al drie jaar kennen en ik vier keer een lange periode in Gambia ben geweest, is door zijn handicap niet overgekomen. Vier minuten hebben ze hem gesproken, voor de rest mocht ik schriftelijk het woord doen. Onze verhalen verschillen teveel om betrouwbaar over te komen. Wel goddomme..!

Woede omzetten in actie dan maar? In beroep gaan tegen de overheid? En er nog maar eens 156 euro Griffiegeld tegenaan gooien? Om vervolgens nog niet eens de garantie te krijgen dat de beslissing Djanko te weigeren hier op vakantie te komen terug gedraaid wordt? De rechtbank heeft slechts een adviserende functie. De overheid mag dit naast zich neerleggen.
Het is een week later en ik sta voor een duivels dilemma. Het er niet bij laten zitten omdat ik niet tegen onrecht kan of de andere kant opkijken. Het opgeven. Hem zijn droom om voor één keertje naar Europa te komen ontnemen. En mezelf een gezellige drie maanden ontzeggen.

Ik gebruik mijn verstand. Dit ga ik nooit en te nimmer winnen.
Wie is onze Minister van Buitenlandse Zaken ook alweer?
Ach nu zie ik dat het een senior medewerker van de Visadienst is die namens de minister een beschikking stuurt. Die moet maar heel gauw met pensioen. Kan ie lekker met zijn vrouw door Nederland gaan reizen met koffie en gebak toe.

  • 01 September 2012 - 19:30

    Yvonne:

    Wat wrang allemaal. Snap jij hoe sommige mensen alles lukt en de eerlijke naïeve mens vist achter het net. Je zou er bijna corrupt van worden. Meis, sterkte en lees maar verder in het negerboek, dat is tenminste iets.

  • 02 September 2012 - 10:39

    Trudeska:

    Kom toch eens hier een gezellig weekend logeren en krijg je koffie met gebak!
    Succes met je knie en alles wat is er nie. gruss truus.

  • 16 September 2012 - 20:29

    Fatima :

    De procedure zoals je die omschrijft is inderdaad erg bureaucratisch, men lijkt geen oog meer te hebben voor de menselijke maat. Dank dat je dit met ons deelt. wens jou en djanko veel sterkte ermee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 355125

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: