49 donderdag 7 januari 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 49 donderdag 7 januari 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

49 donderdag 7 januari 2009

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

08 Januari 2010 | Gambia, Banjul

donderdag 7 januari 2009 - M.'s compound, Gunjur Village

Ik heb een discusprobleem, zegt John als ik hem eindelijk aan de lijn heb. Hij is mijn manueel therapeut in Nederland, op hem vertrouw ik. Mobiliseren en zeker niet de hele dag op bed liggen is zijn advies. Twee keer per dag een uurtje rust, meer niet. In beweging blijven. En Diclofenac slikken. Ik heb nog maar voor drie dagen als ik er drie per dag slik. Heb ze weliswaar “besteld” via Rob maar die komen niet voor 20 januari hier aan. Andries zou ze mee kunnen nemen. Dat schiet dus niet op. Er is hier een soort apotheek die alles schijnt te hebben. Een dezer dagen ga ik de moed bij mekaar rapen en met de GillyGilly naar Serekunda. Gewapend met het originele doosje ga ik proberen of ik ze daar bij de StopStep kan krijgen.
Voor het eerst is gisteravond de moed me in de schoenen gezakt. Kon er niet meer tegen en kon niets anders dan janken. Om alles en iedereen en ik miste mijn familie, mijn vrienden, mijn thuis. Voor het eerst zag ik helder voor me hoe ik thuis door de kou zou lopen, bij de verwarming zou zitten kleumen, tussen betonnen muren opgesloten zou zitten met internet als venster op de buitenwereld. Alles beter dan dit hier.
Vanochtend kreeg ik van Rob een sms: hij had viereneenhalf uur over de rit Amsterdam-Velserbroek gedaan vanwege het weer. “Blijf jij maar lekker in de warmte!” was zijn advies. Zucht.
Ik wil zo graag nog van alles doen. Wat heet: eindelijk eens doen. En dat klotelijf belet me dat continue. Misschien toch niet voor niets afgekeurd?
In Imbarra! Ik zet hem maar weer op. Laat me vanmiddag door Baba de pijn “wegstrijken”. Ik ben in Afrika en niets logischer dan het op Afrikaanse wijze aan te pakken, koddie? Toch?!
Sorry voor dit negatieve verhaal. Hoop dat het gauw weer wat beter gaat hier! Liefs van Tien

  • 11 Januari 2010 - 18:51

    Trudeska:


    Poverdorrie Hollands glorie!Ik straal hier
    wat door het net .Hopelijk helpt het.

    liefs en kop op :)

  • 12 Januari 2010 - 06:37

    Vergeten Vriendinnen:

    Geloof dat communicatie stoornis is, 2010 knuffels zijn zeker niet aangekomen en die 2010 goede wensen ook niet? Wie heeft ze dan onderschept............hi..........hi...
    Had ik ze toch zelf moeten brengen....stom..stom...stom...
    Dikke kus van puntje

  • 14 Januari 2010 - 17:02

    Tineke Kalis:

    @ vergeten vriendinnen: zeg dan dat je Puntje bent lieverd!!

    @ Trudeska: maatnemen kan ik je niet mailen want heb geen adres van je!! Bovenwijdtes graag, en heupwijdtes! en Lengte tuniek ( niet te lang anders stof tekort voor 16 man) en schouderbreedte ( van kop schouder naar kop schouder gemeten( van links naar rechts dus..) Krijg dit 16x van je! hahahah! vergeet je emailadres niet te sturen!! Toedeledokie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 355461

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: