65 dinsdag 26 januari 2010 - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 65 dinsdag 26 januari 2010 - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

65 dinsdag 26 januari 2010

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

26 Januari 2010 | Gambia, Brikama

65 dinsdag 26 januari 2010 -internetpoint Brikama

15:15 Ik ben in Brikama om geld te wisselen. Tineke1 en Happy moeten allerlei papieren regelen en ik kan ondertussen even internetten.
De mail was niet opwekkend. De broer van mijn lieve vriendin Marjet ligt op de IC van een ziekenhuis in Amersfoort. Zijn leven hangt aan een zijden draadje vanwege een bacterie die zijn lijf op eet. Dat is het kort-door-de-bocht.
Marjet en haar zus Anouk hebben besloten de ellende niet voor zichzelf te houden en hebben iedereen per mail op de hoogte gebracht. Ondanks de situatie moet ik zeggen dat ik "blij" ben dat ze dat gedaan hebben. In Nederland - en zelfs per internet hier in Afrika - voel ik me gesteund door mijn lieve vrienden en familie. Op mijn beurt hoop ik via datzelfde internet haar en haar familie tot steun te zijn.
Als ik vanavond thuis kom ga ik een speciaal kaarsje voor ze branden. Die ga ik zo op de markt kopen. Misschien vind ik wel een marabou die het kan "zegenen" of wat dan ook.
Een bacterie...niet te geloven. Ik zit hier op een oude krant een stokbrood ei te eten dat op de markt door een man klaar gemaakt is die ongetwijfeld vlak daarvoor nog in zijn kruis heeft zitten rommelen. Dacht nog: zal ik het ei zelf pellen? Maar mijn handen hebben ook al van alles aangeraakt dus dat maakt weinig uit.
En dan lees ik dat in ons kraakheldere landje dit soort dingen gebeuren!
Lieve Marjet, Anouk en alle familie en vrienden die bij jullie broer Herjan betrokken zijn: heel veel sterkte.. laat hij er in godsnaam bovenop komen. Veertig plus is veel te jong!! Alle liefs en sterkte van mij, Tien/ Mama Africa

• 30 Januari 2010 - 21:45

10-eke:

Hoi Tien, hoe gaat het met je. Is het erg warm bij je? Hier ligt weer sneeuw! Geniet! kus 10-eke