89 dinsdag 2 maart 2010 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 89 dinsdag 2 maart 2010 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

89 dinsdag 2 maart 2010

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 Maart 2010 | Gambia, Banjul

89 dinsdag 2 maart 2010

Vandaag weer naar school gegaan. Toch maar weer bij de kleintjes gewerkt. Waarom zouden die geen huisjes kunnen maken? Ik zag wat oude kartonnen bordjes slingeren in de store, die kunnen mooi als dak dienen.
Helaas had ik te weinig energie om uitgebreid alles mondeling uit te leggen. Had de hele nacht niet geslapen en was bek-af. Dus een beetje wijzen en beeldtaal. Doet het goed hier.
Van de bordjes moesten ze een randje afknippen en het daarna kleuren met stompjes vetkrijt.Ze waren heerlijk bezig. De andere tafels had ik per kind wat lego, telraampjes en ander spul gegeven. Later zal ik ontdekken dat alles door elkaar loopt en ze bovenop de tafel zitten met de blokken. Ik vind het goed. Als ze maar bezig zijn. Op de mat heb ik 4 kids gezet met de nieuwe poppenmeubeltjes.Er zijn geen popjes, maar ik heb een blik plastic beertjes ontdekt en zet in elk stoeltje een beertje. Bordjes met vorkjes en lepeltjes erbij en dan maar hopen dat ze daar mee gaan spelen. In eerste instantie zitten ze met hun dalasi muntjes stijf in hun handjes geklemd. Kunnen ze dus niks mee. Muntjes in het zakje van hun uniformpje gedaan en een beertje in de hand gedrukt.Mocht het liefdeloos klinken.. dat begrijp ik.Je kunt hier niet vol lieve aandacht alles uitgebreid uitleggen en ernaast gaan zitten. Het is opdracht geven en weg wezen naar de volgende. Alles meer dan niks denk ik dan maar.
Ondertussen hebben de huisjes-kids zowaar redelijk geknipt met de schaar en ze zijn aan het kleuren geslagen. Fama, een adhd meisje, geniet. Springt in de lucht als ik het gekleurde schoteltje tot een dakje niet. Closetrol eronder en klaar! Valt niet tegen.
Ik heb twee dagen afleiding gehad. Precies wat ik even nodig had.Mijn verliefdheid is ernstig verstoord door buitenstaanders en daarmee - denk ik - van de baan??
K*t kl*te
Leve de jaloezie!!

• 06 Maart 2010 - 17:07

10-eke:

Wat jammer Tien dat buitenstaanders de boel vergallen! kus 10-eke

• 07 Maart 2010 - 18:54

Tien:

"jammer"is eufemistisch uitgedrukt Tineke!!