Schrijversleed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu Schrijversleed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

Schrijversleed

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Heb ik nou rug- en nekpijn van al die verhalen die doorspekt zijn met pillen en massages of van het 13 uur achter een computer zitten? Je kunt sneller schrijven dan een blog corrigeren en herschrijven. Sowieso beslaat het laatste al een woord meer en is ook een stuk ingewikkelder. De komma’s, dubbele punten en aanhalingstekens, al dan niet enkel, hangen me dan ook danig de keel uit. Welk vreemd woord moet cursief en welk niet? Ik zoek me gek op internet naar synoniemen omdat je tijdens het bloggen niet bezig bent met wat je de dag ervoor geschreven hebt. In een boekje komen de stukjes achter elkaar en is steeds maar dezelfde woorden storend.
Om op dat cursief terug te komen. Ik heb zelfs in De Waterverkoper zitten bladeren om te kijken hoe dat werkt. Een keer rappa cursief gebruiken omdat het een vreemd woord is, kan. Maar het de hele tijd schuin schrijven, terwijl je de eerste keer al de betekenis ervan uitgelegd hebt, is storend.
Wat een gezever. Terecht dat ze dit ‘komma neuken’ noemen.

Ondertussen ben ik vandaag in mijn hoofd verhuisd naar Gambia. Het weer werkte mee. Zelfs zo dat ik mijn biertje in de schaduw van de veranda opdronk. Ik heb ze allemaal weer geknuffeld, uitgescholden en geprezen. Ik heb de bottendokter aan mijn lijf gehad en stink naar bamboecrème.
Maar er klopt iets niet. Mijn maag is vol en ik heb nog steeds electriciteit. En niet onbelangrijk: er is in de verste verte geen ‘black’ te bekennen. Ik vrees dat er iets anders moet gebeuren. Zaterdag ga ik naar Vlieland. Afwassen.

  • 08 Augustus 2012 - 21:05

    Joke (http://inweerenwind.punt.nl):

    Inmiddels helemaal bijgelezen. 'k Heb een snelkoppeling naar je site bij m'n linken gezet. Tot leesss ... (en schrijfs natuurlijk).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 355114

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: