06.1 dinsdag 3 november 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 06.1 dinsdag 3 november 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

06.1 dinsdag 3 november 2009

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

03 November 2009 | Gambia, Banjul

dinsdag 3 november 2009 - Project Lodge, Gunjur Beach

Ik ga toch maar naar de school van Mama vandaag. Ik kan meerijden en dat moet je maar beter niet afslaan hier. In mijn beste Afrikaanse kloffie - rok en bloesje met oranje olifanten - zit ik al om kwart voor zeven te ontbijten. Het is de tweede dag dat het bewolkt is. Gisteren donderde het zelfs. Volgens Happy is dat de regen die Goodbye zegt.
Het was dan ook prima weer gisteren om de tent op te zetten. Hij staat nu onder de (palm)bomen. Sterker nog: hij hangt er tussenin. Ik had namelijk niet alleen veel te weinig haringen erbij gedaan, maar de middenstok ontbrak ook. Geen nood, this is Africa. Dus neem je een andere stok. En waar die stok ontbreekt plaats je een plank zo goed en zo kwaad als het kan. Geestig gezicht al met al. Gisteravond zijn we meteen op zoek gegaan naar de timmerman (carpenter bidjee lebang??) om hem een middenpaal te laten maken. Meteen ook maar twee buitenpalen besteld. Omdat de grond zanderig is werken ijzeren haringen niet echt. Als Vlieland kampeerder weet ik dat natuurlijk. Maar om nou ook nog houten haringen mee te nemen.. nee dus. De timmerman maakt als het goed is vandaag dertig houten haringen. Heb hem daartoe een mal gegeven. Het geheel zou 600 dalasis gaan kosten = 10 euro. Maar Tineke1 vond dat ik niet zomaar akkoord kon gaan met de prijs en dus moest ik afdingen om de markt niet te verpesten. Het voelde gênant maar ik heb toch maar braafjes vijfhonderd gemompeld. Ik hoop nu maar dat de beste man iets hieraan overhoudt. Want het hout is best prijzig op het moment. Voor vertrek stak hij nog gauw even zijn kapotte judoslipper omhoog. Of ik dat dan maar wilde regelen. Mij best.
Overigens was het weerzien met manager Buba in Boboi Lodge heel leuk. Om de haverklap riep hij enthousiast "Mama Africa" en sloeg zich dan lachend op de knieën.
Na het opzetten van de tent hebben we heerlijk vis met rijst bij hem gegeten. Met het meest fantastische uitzicht op zee dat je kunt bedenken.
Ok, so long, ik ga er vandoor want de chauffeur staat voor de deur. Dag allemaal!

  • 03 November 2009 - 09:26

    Jesse:

    Hey Tineke!

    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je verblijf daar! Volgens mij gaat het hardstikke goed met je! Geniet je een beetje? En hoe was de eerste dag school vandaag?

    Ik begreep dat vooral maria en zako blij waren met de kadootjes! Hoop de rest ook natuurlijk!

    Doe ze heel veel liefs van mij, ook iedereen op de school!

    Ik mis t wel als ik t zo allemaal lees!

    Veel plezier daar!

    Liefs Jesse

  • 03 November 2009 - 09:43

    10-eke:

    Tien, wat heerlijk deze verslagen......Veel succes én plezier!

  • 04 November 2009 - 18:46

    Annelies:

    ojee, geen middenstok..ik dacht dat ie er gewoon bij zat. nou ja, gelukkig heb je iets kunnen knutselen. het zal er wel niet zo stormen als op vlieland.
    groet, annelies

  • 06 November 2009 - 12:01

    10 Zelluf:

    Heerlijk dat jullie reageren. Deze week kan ik nog redelijk op internet vis de engelse lodge. Hoe dat vanaf maandag zal gaan... geen idee. De middenstok is gemaakt ( zie fotoos straks op photobucket) maar het ijzeren pikkie is te dik. Dus die moet weer back in town helaas. De haringen daarentegn zijn geweldig. Van hardhout en loodzwaar ;-) Komt er waarschijnlijk niet van vandaag naar de tent te verhuizen. ezen jullie straks in nieuw verslag. Liefs van mij, x 10

  • 13 November 2009 - 18:39

    Lida Wammes:

    Voor jou is het gewoon thuis komen.
    Ja, Boboi is prachtig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 355462

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: