76 vrijdag 12 februari 2010 - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 76 vrijdag 12 februari 2010 - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

76 vrijdag 12 februari 2010

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 Februari 2010 | Gambia, Brikama

De schoolweek zit erop. Net naar de bank geweest om mijn -laatste - geld te wisselen. Tegen beter weten in hoop ik het hiermee uit te zingen tot aan 17 maart. Dat is de datum die ik nu gepland heb om terug te gaan naar Holland. Heb nog niet met de reisorganisatie gesproken of dit mogelijk is maar we will see next week.
Het is mooi geweest. De maand februari blijf ik nog op het schooltje om de laatste dingen te regelen en dan neem ik vrijaf.Misschien nog wat bezoeken in Gambia als toerist of anders gewoon niksen. Tegen die tijd moet M. wel zo ongeveer de baby hebben. De 21ste februari komen er vier nieuwe Belgische volunteers met elk een vast omlijnd plan van wat ze gaan doen op het schooltje. Nieuwe input. Prima. Jong ook, want allemaal rond de 18. Die zijn ongetwijfeld flexibeler dan ik.
Vanmiddag ga ik naar de tent in Boboi. Mijn zonden overdenken maar-niet-heus. Als er namelijk iemand is die constant tegen zichzelf oploopt ben ik het wel. Ik ben dan ook degene die steeds probeert vorige fouten te leren. Kan dat helaas niet van anderen zeggen hier.
Goed, leuke dingen. Op 20 februari komt Youssou Ndour in het stadion in Bakau. Ga erheen met Happy, Mama en vriendje en Djanko. Een aderlating want ik zal de tickets moeten betalen. Het wordt mijn laatste maand hier en ik wil een nachtlang dansen. Niks meer en niks minder!!
Iedereen een plezierig weekend! Duim voor me dat het niet al te koud is in Nederland half maart ;-) liefs van 10


  • 12 Februari 2010 - 14:10

    10-eke:

    Ik hoop dat je een heerlijke dansnacht hebt. Ondertussen is het hier weer koud, dus in maart wordt het lenteweer! Geniet van het dansen. Dans Tien, Dans! kus 10-eke

  • 15 Februari 2010 - 19:25

    Nathalie Verschueren:

    Hallo!
    Al wekenlang zit ik jouw reisverslagen te lezen, ongelooflijk interessant voor mij, want ben zelf een maand lang op dezelfde plek geweest als jou. 2 jaar geleden had ik de mogelijkheid om met mijn studie als "kleuterleidster" op stage te gaan in Afrika, Gambia, Gunjur. Samen met nog 12 andere studenten (turnen, lagere school, kleuterschool en middelbare school) verbleven we bij gastgezinnen in Gunjur. Joke(Isatou) en ik(Fatou) verbleven in de slaapkamer waar jij nu slaapt bij Maria Tou. Het is een reis/stage die ik nooit zal vergeten! Elk verhaal dat je hier op je site schreef komt mij zo bekend voor! De gevoelens die je hebt bij pre school en Tarud, en de over de mensen die daar leven had ik ook zo, en wij waren er maar voor 1 maand! Ik vind het ongelooflijk wat je allemaal doet daar in het verre Gambia, ook al heb je hier en daar wat tegenslagen gehad, blijven doorzetten is toch jou motto! Wij wouden ook iets bereiken in de klasjes, maar zoals je reeds vertelde is dit heel moeilijk te realiseren, toch op korte tijd. Wij zaten toen in het klasje bij juf Fatou, spijtig genoeg moest ik lezen in je verslagen dat juf Ftou overleden is in het kraambed.... :-( Toen we daar waren, was ze zwanger en kon ze ons niet veel helpen met het vertalen zoals jij nu mee maakt met Maria Tou. Als het kan zou je dan zeker en vast de groetjes willen doen van mij "Fatou" aan Maria Tou. Vorig jaar heb ik een heleboel foto's opgestuurd naar Maria Tou en Manlafi, zijn deze eigenlijk toegekomen? Er zaten er een paar leuke bij van Sako en van ons met Maria Tou. Ooit zou ik nog eens terug willen gaan, zeker nu ik de verhalen heb gelezen van jou. Ik hoop nog meer van je te lezen :-)En nog eens een dikke proficiat voor jou wat je tot nu toe al allemaal hebt bereikt!!! Groetjes van Nathalie uit België.

  • 17 Februari 2010 - 08:54

    Trudeska:

    Probeer inderdaad nu maar te genieten van de leuke dingen.Wees trots dat jij wel tegen de dingen aan durft te lopen en steeds maar positief blijft.Dat zou een les zijn voor een ieder!Veel succes met alle beslissingen en liefs Trude

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 355468

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: