55 zaterdag 16 januari 2010 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 55 zaterdag 16 januari 2010 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

55 zaterdag 16 januari 2010

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

19 Januari 2010 | Gambia, Banjul

zaterdag 16 januari 2010 - Tent Boboi, Kartong

03:00 uur 's nachts
Ik ben helemaal alleen hier, geen gasten. Raar gevoel. De “staf” trof ik dan ook vanavond voor een reuze plasmascherm aan in plaats van heen en weer dravend met borden eten. Voetbal: Ghana tegen Ivoorkust, dan moet je ze echt niet storen. Ik was hier met een taxi gearriveerd vanwege de boodschappen voor mijn verjaardag zondag en alles wat daarbij komt kijken. Mijn nieuwe dress is mooi geworden. Helaas maar eentje, want de tweede zou pas om vijf uur klaar zijn. Wachten ging niet want ik was met Happy en Tineke. En die hadden nog wel wat meer te doen.
Onderweg trok de auto zijn eigen plan. Een enorme knal en hij stond stil.
“You hear that?!” vraagt Happy me geheel ten overvloede. Ik knik, maar heb geen idee wat ik ervan moet denken. Lekke band? Motor? Even later zie ik hem met een cd (!) het rubber slangetje van de benzinetoevoer doorsnijden. Die was te wijd geworden en eraf gesprongen.
Het is bloedje heet op het asfalt. En de auto wil niet meer starten. Ik besluit vast naar huis te gaan met de eerste-de-beste GillyGilly. Zowel Tineke1 als Happy als ik hebben geen telefoon bij ons. Teveel haast vanochtend. By Happy is vandaag al alles fout gegaan wat je kunt bedenken. De generator is in de fik gegaan – teveel olie in gedaan – en de nieuwe videoapparatuur hebben zijn “mannetjes van de cinema” opgeblazen. Gek wordt hij van al die mensen die alles kapot maken zegt hij. “Afrika” mompelt hij voor zich heen en slaakt een diepe zucht. Bij Happy’s bank willen wij maar niet snappen van wie welk geld is. Hij legt het tien keer uit maar ons ontgaat elke logica. Maar we gaan wel met een pak bankbiljetten de straat op.

Het wordt een alcoholvrije verjaardag, kon niks vinden met. Vond wel vier feestelijke rode knalflessen a la champagne. Knallend vruchtensap, mij benieuwen. Bier is trouwens altijd bij de bar hier te krijgen.
Morgen ga ik onverwacht met Nigel de Engelsman, in een 4x4 de hort op. Die heeft hij het hele weekend, heb er zin in. Even de bush in of zo.
Ik had een hoop te vertellen maar de inspiratie wil niet komen. Dus laat ik het hierbij..
Fornjato! Tot later! Tien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 355468

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: