31 woensdag 16 december 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 31 woensdag 16 december 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

31 woensdag 16 december 2009

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

16 December 2009 | Gambia, Banjul

woensdag 16 december 2009 - internetpoint, Gunjur Village

Live!
Even afscheid nemen..
Het is inmiddels tien uur in de avond. De verslagen staan erop. Een paar foto's hier, de rest op Photobucket Tinkatoe.


Ik heb een beetje honger. Vanmiddag heel laat geluncht - om vier uur - met groene sla, tomaatjes, ui en komkommer. Moest, want volgens mij moet ik inmiddels een ernstig vitamine tekort hebben. Van Nederlanders hier op vakantie heb ik een pot vitamine C gekregen. Neem er elke dag twintig van hahaha! Daarnaast wat antibiotica voor mijn geblaf. Ja, ik maak de kuur af :-) Hou de hele buurt wakker. En mezelf ook. En dan moet het maar eens uit zijn met het gekwakkel. Iedereen is verkouden hier. Het is koud 's ochtends. De kindertjes komen soms met dikke winterjacks op school. Capuchon diep over het hoofdje getrokken. Echt lachen. Want het zal misschien 17 graden zijn of zo.. Alle deuren staan tegen elkaar open en de ramen hebben geen glas. Dus iedereen steekt iedereen aan.
Nog even snel over Njang de bottenman. Ik noem hem dokter Bambutulo naar de bamboecreme waar hij me zigzaggend over mijn blote lijf mee insmeert. Had ik alle schaamte opzij gezet (ja die heb ik hier verplicht ten opzichte van mannen..), greep hij me gisteren toch even snel en stiekum in mijn kruis en borst. De dondersteen. Heb hem met zachte drang de kamer uit gewerkt. Vanavond maar even geen " dokter" aan mijn lijf. M. lacht zich dood. Vindt het een reuzegrap. Ik iets minder.
Ik versta geen bal van de man. Lui achterover liggend in de kamer naast mij vertaalt M. alleen als het haar uitkomt. “First turn” betekent op de buik. “Second turn” op de rug. Verder trekt hij me alle kanten op en ben ik ietsje verder qua beweeglijkheid dan drie dagen geleden. En een pot bamboecreme verder.

Live!
Ik ga nu echt stoppen. Iedereen het allerbeste! Heel veel liefs voor mijn vader die ik vandaag wel hoorde maar nauwelijks kontakt mee had. Te slechte verbinding. En Tineke1 heel veel sterkte (is gevallen..) En iedereen een hele dikke pakkerd! Dag Fred! Dag Inkerie! Dag Rob! Dag Allemaal!! liefs van Tien

  • 17 December 2009 - 19:25

    Ben:

    Hoi Tien,
    goed om te lezen dat het weer wat beter met je gaat, wat een gesukkel he, dat zou je toch niet denken van zo'n tropisch land dat iedereen verkouden is en zo. Ik ben blij dat je plezier vind in je schoolwerk.
    vandaag heeft het hier flink gesneeuwd, daar heb je nog geen last van. je voormalige collega's van de S.I.E.A. hebben deze week met hun groepjes een klein beetje Kerst gevierd. daarom wens ik jou ook maar gelijk een hel fijne Kerst toe en een heel uitbundig 2010 met vooral veel gezondheid en andere nuttige dingen.
    Hou je haaks,
    Groeten van Ben

  • 18 December 2009 - 17:57

    Harold:

    Hoi Tien,

    Leuke updates weer, helemaal na een periode van 'rust' wat updates betreft! Ik lees weer een lach in je berichten, en dat doet me goed! Houden zo. ;-)

    Leuk, de capuchon op bij 17 graden! Hier vriest het ('snachts ruim 10 gr.) en ligt er in grote delen van Nederland véél sneeuw (meer dan een halve meter in het noorden).

    Heel veel plezier de komende tijd, en alvast een fijne kerst gewenst!

  • 18 December 2009 - 18:16

    Tineke Kalis:

    Beste Ben en Harold: heel fijn om reacties te krijgen, dank jullie wel! Wens jullie alvast een hele fijne Kerst. wit misschien wel? groet iedereen van me:-) ik sta weer op mijn benen hahahah! en nu is het Kerstvakantie en ga ik iets leuks verzinnen. Misschien wel naar het festival in Abene - Casamance, Senegal.. afrikaanse dans en drums! Yes! liefs van Tien

  • 19 December 2009 - 07:43

    RobSeg:

    Hoy tien
    Nou zo te lezen gaat het toch weer goed met je, gelukkig maar. 17 graden is natuurlijk heel erg koud, als je 38 gewend bent,maar zoals Harold zei hier is het in de nacht -10 dus prijs je maar gelukkig met 17 graden :-) Nog last van slangen gehad? of is het bij die ene gebleven? ik hoop van wel.Salsa gaat het goed,ze glimd als een spiegel, en eet voor twee :-)Hoe is het nu met de kerst in Gambia merk je daar nog wat van? Ik wens je in iedergeval hele fijne feestdagen voor zover mogelijk, en een ontzettend goed en gezond nieuwjaar. En veel succes met het schooltje daar, en doe Maria de groetjes van mij. doeiiii x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 364333

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: