37 woensdag 23 december 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu 37 woensdag 23 december 2009 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

37 woensdag 23 december 2009

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

23 December 2009 | Gambia, Banjul

37 woensdag 23 december 2009 - Tent Boboi, Kartong

Het is Kerstvakantie. Gisteren probeerde ik voor het laatst - dacht ik - internet te gebruiken. Daarna naar de tent en hopelijk zaterdag of zondag naar Abene, Casamance Senegal. Daar is een beroemd muziekfestival gedurende een week. Op het internet zag ik dat er een huis te huur is voor een week. Gezien de prijs ervan is het veel voordeliger dat te doen dan een hotel of lodge huren.
Dat ik nu toch weer op internet zit komt omdat ik met een paar Duitse gasten meegereden ben vanaf Boboi. Het netwerk was gisteren weer zo slecht dat ik in 3 uur slechts twee mails heb kunnen versturen. Of het stukje over de Naming Ceremony geplaatst is weet ik niet, want toen viel de verbinding juist weg. Of dit nu geplaatst kan worden is nog de vraag. Ook nu geen netwerk. Kan ik o0ndertussen vast dit stukje typen en het er op gooien in geval er toch nog onverwacht contact komt.
En er is contact!! Weet ik van de weeromstuit niet meer wat ik moet schrijven. Dat komt toch maar zelden voor ;-)

Dit wordt een snel hap-snap stukje want het kan zo weer afgelopen zijn.
Ik hoop dus zaterdag met een piroque de rivier Halahin over te steken naar Zuid-Senegal. De grensrivier. Aan de overkant wacht mij heet mul zand en het eerste dorp is geloof ik twee uur lopen. Ik ga iemand van het culturele centrum O´Dunbyeland bellen die me met een four-wheel-drive op gaat halen. Als ie daarover de beschikking heeft en als hij het doet hahaha. Vandaag ga ik een stempel halen bij de douane in Kartong, want tijdens de feestdagen zijn die dicht. Ik vind het wel een stoere onderneming in mijn eentje. Maar het centrum is bekend met Nederlanders. Die organiseren er reizen naartoe. Ik hoop Oudejaar samen met Tineke1 - ja die komt weer terug uit Nederland - Happy, Mama, Lida en Dowda te kunnen vieren in Senegal. Heb ze alle info gestuurd dus afwachten maar. Wees gerust, ik neem geen risico,s. Heb dan ook gecheckt of het veilig is daar.

Dat is het voor de komende week. Of ik in Senegal kan internetten... geen idee. We will see...
Allemaal een hele fijne Kerst en een voorspoedige jaarwisseling!! liefs en dikke pakkerd van mij, Tien

  • 23 December 2009 - 12:22

    10-eke:

    Ik wens jou ook goede kerstdagen en een voorspoedige jaarswisseling toe. Geniet ervan, groeten aan Tineke1. Kus Léon en 10-eke

  • 24 December 2009 - 13:18

    Sandrajeweetwel:

    Hoi Tien,
    Hele fijne dagen en een geweldig 2010!
    Veel plezier in Senegal!
    Groetjes uit Velsen-noord..(Zal Rob een extra kus geven morgen bij de fam)

  • 24 December 2009 - 16:29

    RobSeg:

    Hoy Tien
    Nou een goede reis dan maar naar Abene, pas mgoed op jezelf en veel plezier. Zo te zien krijg ik een extre dikke pakkert van Sandra uit jou naam ha ha. Nou dat zal me wat worden :-)Tineke nogmaals een hele fijne kerst en een ontzettend gezond 2010 x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 355467

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: