live tussendoor - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu live tussendoor - Reisverslag uit Banjul, Gambia van Tineke Kalis - WaarBenJij.nu

live tussendoor

Door: Tien

Blijf op de hoogte en volg Tineke

25 Februari 2010 | Gambia, Banjul

Ik zit al uuuuuuren in het internetpoint. Zojuist 45 minuten gewacht tot ik bij mijn bank in kon loggen om te zien hoe ik er financieel voorsta. Want het geld vliegt weg hier.
Inmiddels is het al over tienen en normaal lig ik dan al in bed. Nu heb ik zoveel adrenaline dat ik maar het beste straks een whisky kan nemen.
Morgen is collega Kaye jarig. Ze woont in een hotel. Ik blijf er af en toe slapen voor de prijs van 200 dalasis incl. ontbijt. Heb ik ook eens wat ;-) Maar morgen wil ik eigenlijk op tijd terug zijn omdat ik een "afspraakje" heb.
Sponsordochter Mama kwam gisteren haar eerste Tie&Dye lappen brengen. Werkelijk schitterende kleuren en veel "love-signs" (harten) zoals ze dat noemt. Ze is duidelijk verliefd. De bedoeling is dat ik haar werk in Nederland ga verkopen om zodoende haar van een klein inkomen te verzekeren. De lappen worden waarschijnlijk wikkelrokken en tafelkleden. Ook is de bedoeling dat ik wat tassen ervan laat maken.
De investering heb ik gedaan in de vorm van een soort minikrediet.
Ze heeft er heel veel lol in en is apetrots! " But mama, it is very heavy work you know!" Ja, ik weet het. Bovendien met chemicaliën. Gelukkig draagt ze enorme handschoenen.
Het gaat heel goed met haar. Ze is duidelijk volwassen aan het worden en is heel open naar mij toe. We bespreken vrijwel alles.
We knuffelen met elkaar en de tijd dat ik hier ben heeft er echt toe bij gedragen dat we een band hebben samen. Ze ziet mij als haar tweede moeder en ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij ook wel zo voelt af en toe.
Weekend staat voor de deur. Morgen even naar school om wat spullen op te halen. Want van echt lesgeven gaat het niet meer komen vrees ik. Thuis wordt mijn aandacht opgeslokt door M. en de baby. Vanmiddag wel onderwijzer Kadu van het andere schooltje beloofd dat ik een weekje met hem mee ga draaien. Want alleen maar spullen brengen werkt niet. Kralen rijgen van rietjes, een Afrikaans dorpje maken met closetrollen (ja leuk!!!;-).. dat moet je niet uitleggen maar laten zien.
Ze gaan sluiten hier. Tabe! Goed weekend allemaal en liefs van Tien

  • 25 Februari 2010 - 23:36

    Anke:

    Dat klinkt leuk! Maak je even foto's van Mama's creaties? Prijs? :-)
    Heb het goed daar!!
    liefs, Anke

  • 26 Februari 2010 - 05:18

    10-eke:

    Of haar lappen alleen in NL verkopen......Wat hoopgevend Tien. kus 10-eke

  • 27 Februari 2010 - 15:27

    Elsa :

    Wat leuk om alles te lezen en te bekijken. Hier is het alleen maar walgelijk koud en soms een minuutje zon per dag. Begrijp ik het goed, kom je pas halverwege maart terug?
    Zorg dat je op tijd op Vlie bent, want ik begrijp dat het hele eiland 1 groot paaltjesgebied wordt.
    We zijn vandaag naar de expositie van Albert geweest, ronduit prachtig. Groeten Elsa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tineke

..altijd onderweg..

Actief sinds 11 Okt. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 355458

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 08 April 2013

Gambia winter 2013

23 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

reis door schrijversland

14 November 2011 - 18 Februari 2012

Winter 2011/2012 Gambia

08 Juli 2011 - 29 Juli 2011

juli 2011 Naar de regen in Gambia

01 Oktober 2010 - 28 Januari 2011

2010/2011 Op herhaling in Gambia

02 Juli 2010 - 01 Augustus 2010

july 2010 The Gambia

30 Oktober 2009 - 09 April 2010

2009/2010 Juf in Gambia

Landen bezocht: